150103

Lördag den tredje januari tjugohundrafemton. Det är väl på sin plats att göra en resumé av det gångna året!
 
Vid en första tanke så känns det som ett helt vanligt år. Och egentligen så är det ju det. Inga större förändringar har skett. Jag är tillsammans med mitt livs kärlek, vi bor ihop i samma gamla lägenhet, jag pluggar, jag har alla familjemedlemmar kvar osv osv. Men visst har det hänt saker ändå.
 
Jag startade ju upp året med att åka till London med två svägerskor. Dit ska jag absolut igen!
Just perioden januari februari var ganska jobbig mentalt, då det började gå upp för mig att det snart var dags för den där examen som jag längtat efter så länge. Det skulle innebära att man måste ta ett val, jobba eller plugga vidare...
I slutet på februari var det dags för den årliga skidresan med studentföreningen, och vi fick en lyxstuga och hade en allmänt härlig helg.
Strax efter fyllde Crillson 25 och blev överraskad med fest hemma i Göteborg, där surprise surprise jag hoppade upp ur en liten låda också. Aldrig varit så nervös för att försäga mig i hela mitt liv.
Strax efter det fick han sin födelsedagspresent av mig också, som var övernattning på Scandic Plaza och middag osv.
I mars föreläste jag och Edit för en klass idrottsvetare om ätstörningar. Visste redan innan att det var något jag ville göra flera gånger.
Och sen tog jag det där beslutet om att läsa en magisterexamen efter kandidaten. Var egenlitgen inget svårt val.
Vi var på teambuildinghelg till Skellefteå med laget också, och besökte BodaBorg och bodde på hotell, en mycket rolig helg som dock kantades av en historiskt tråkig fotbollshändelse i Helsingborg....
Sista helgen i mars fick jag göra min första träningsmatch med div1-laget.
Påsken firades hemma i Stråtjära tillsammans med fina familjen.
Uppsatsskrivandet rullade på och det gick förvånansvärt bra för dreamteamet Cralin.
I maj drog serien igång, och jag varvade spel i div3 med lite spel och bänknötning i div1.
I mitten på maj var det gala för oss avgångsstudenter på IVP. En ganska nostalgisk kväll där man började inse hur roligt man faktiskt haft i tre år. 
Under Brännbollsyranhelgen åkte jag en sväng till Kiruna på match. Hade ingen aning om att det fanns så mycket Sverige norr om Umeå....
Sen blev det juni, vi hade slutseminarium för uppsatsen, fick gofika och sen var det examenceremoni. Idag känns det som en evighet sen men det är ju bara ett halvår sen....
Kring midsommar åkte jag hem till mami och papi för att jobba på kära Tönnebro i några veckor. Passade på att hänga med bästis så mycket jag kunde.
I slutet på juli åkte jag och Crillson till Parga i Grekland och mötte upp Angelica, Mikael och Basti. Älskar semester.
I augusti var det dags att åka uppåt igen, då höstsäsongen dragit igång igen, men vi åkte ändå söderut en snabbis innan skolan började för att gå på Liseberg bland annat.
Och i september gjorde jag min första 90minutersmatch i div1 där jag dessutom nätade. Var en (extra) lycklig Malin då.
Oktober börjades med en härlig lagfest för att se leda till älgjakt där jag hade kunnat skjutit en älg (kanske, typ).
I november var det dags för VFU på Dragonskolan och sen såklart Kinaresan. Åh Kina. Vilket land. Som jag nog aldrig kommer besöka igen hehe.
Jag höll några föreläsningar om kost för eleverna på skolan och jag och Edit höll en andra föreläsning om ätstörningar, denna gång för blivande idrottslärare.
I november drog även försäsong 2015 igång och jag är kontrakterad fystränare för MSK.
December var en vanlig decembermånad. Praktik, lite umgänge, massa träning och sen jullov.
Julen spenderades på västkusten och sen mellandagarna i Hälsingland med kärt återseende av släkt och vänner. 
Sen firade jag nyår med mami och papi (och Lirka och Clara såklart) i stugan. En lugn och trevlig kväll. 
 
Så som sagt, en del har hänt. Störst är väl ändå det där med fystränarbiten. Möjligen utvecklas det inom en snar framtid. 
 
Vad har jag för förväntningar på 2015 då?
En magisterexamen i Idrottsmedicin.
Jobb.
Ny lägenhet 
och att skämma bort mitt brorsbarn så mycket att hen tröttnar på mig!
 
Peace!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0