20150606

Heja heja, Sveriges nationaldag idag! Svintråkigt väder och jag har bara lämnat sängen för att hämta frukost än så länge. Gött. 
 
Jag kan inte förstå att det imorgon är 1 år sen vi tog examen. Eller om man ska gå på datum så är det på måndag but still... Och nu har jag tagit examen igen. Men inte alls på samma sätt. Ingen riktig ceremoni, utan en examenslunch hade vi uppe på Idrottsmedicin. Förra året kändes det inte som ett slut, eftersom att jag visste att jag skulle fortsätta träffa halva klassen i ännu ett år. Jag visste att Frida skulle flytta och grät några tårar över det, men i övrigt var det inget slut efter examen förra året. Men i år... Ida och Tove har redan flyttat härifrån. Jag ska inte plugga mer. Nu är det verkligen ett slut. 
 
Ett år sen ♥
 
OCH SOM JAG ÄR STOLT ÖVER MIG SJÄLV! Har en helt annan lättnadskänsla i kroppen efter denhär magisterexamen jämfört med kandidaten förra året. I år har jag gjort allting på egen hand. Det är jag som har kämpat med alla kurser och upgifter. Jag har gjort ett examensarbete som jag är jättenöjd med, och jag är utbildad Personlig Instruktör. Och jag har själv (genom att fråga och visa intresse!) fått två otroligt roliga uppdrag som ger mig så mycket erfarenhet och glädje i vardagen att jag nog annars skulle ha smått gått på knäna denhär våren. Men på något vis har min vardagen blivit lättare genom att ha två träningar på måndagar, en träning tisdag, en träning onsdag, en träning torsdag, en träning fredag och så två matcher på helgerna. För i snitt är det så mina veckor sett ut, utöver allt plugg. Och det är förbannat roligt att få göra det som jag gör. Nu gäller det bara att hitta ett jobb som innehåller samma saker men ger mig pengar så jag kan leva. För riktigt där är jag inte än... Men någon gång!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0