151005

Åhej och hå, vad saker kan bli knasiga ibland.
 
Förra helgen kom Angelica och Sebastian upp för att spendera tid med mig och Crillson och kolla när vi spelade fotboll, och jag och Crille skulle vara barnvakt när Angelica skulle på utbildning osv osv. 
 
Men riktigt som planerat blev det inte.
 
Jag skulle spela min sista match i den gröna MSK-tröjan förra söndagen, den 27e september. Typ 5 minuter in i matchen sker en situation som jag inte riktigt kan beskriva. Så som jag minns det hoppade en tjej in i mig för att nå bollen först, och jag som är påväg framåt far alltså istället rakt bakåt med överkroppen och har ingen chans att ta emot mig, utan bakhuvudet slår i backen utan någon som helst dämpning. Som ett brev på posten fick jag hjärnskakning och söndagen var förstörd. 
 
Hjärnskakning är ingenting att leka med som Madickens mamma säger, och det är det verkligen inte. Har nog aldrig varit så okaxig i hela mitt liv. Men nuså, börjar jag bli helt återställd!
 
Blev ju dock lite tokigt med tanke på att jag skulle hjälpa Marie och Niklas att flytta i helgen, men får man inte anstränga sig alltför mycket så är man inte direkt någon flytthjälp, men barnvakt kunde jag vara iallafall, till fasters älskade lillknöl som snart får döpas om till storknöl tror jag....
 
Numera går dagarna åt till att planera inför flytten som jag gör om mindre än 1 månad, och Crillefille om 2. Känns overkligt men otroligt kul, skrev på anställningsavtal i fredags så det börjar gå upp för mig att det snart är dags för ett nytt kapitel i livet. Längtar tills flyttlasset kan gå på riktigt och vi inte längre är inneboende hos Niklas och Marie, även om det kommer trevligt också såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0